حضور سوال برانگیز اسی نیک نژاد در برنامه هفت !!

برنامه <<هفت>> در شرایطی با حضور اسدالله نیک نژاد مشهور به <<اسی نیک نژاد>> و عملاً در دقاع از کارکرد این شخص روی آنتن رفت که مستندات متقنی که در اختیار <<تابناک>> است، حکایت از آن دارد که اساساً دعوت این شخص به تلویزیون ممکن نیست، چه رسد به آن که در برنامه ای یکسویه سخن بگوید و قطعاً اگر این مسأله تحقق پذیر باشد، ممنوع التصویری هیچ شخصی توجیه عقلانی ندارد.

به گزارش <<تابناک>>، پروژه <<لاله>> دست از سر سینمای ایران بر نمی دارد و به ظاهر تا چند میلیارد تومان دیگر از محل بیت المال به باد نرود، این ماجرا را پایانی نیست. برنامه <<هفت>> جمعه سوم آبان، مناظره ای درباره این فیلم سینمایی با حضور مهدی طباطبایی نژاد و شفیع آقامحمدیان مدیران کنونی و پیشین مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ـ که هم اکنون سرمایه گذار این پروژه است ـ برگزار کرد که در آن، برخی زوایای تأسف آور این اثر که تاکنون ۶. ۷ میلیارد تومان روی دست بیت المال هزینه گذاشته و مشخص نیست چند میلیارد دیگر نیز بخواهد، روشن شد.

جمعه ای که گذشت تا پاسی از بامداد شنبه، شاهد جبران نقد هفته گذشته بودیم و اسی نیک نژاد، کارگردان لاله که بخش بسیاری از نقد ها متوجه شخص اوست، یکجانبه و حتی بدون حضور طرف مقابل دعوت شد تا مواضعش را بگوید و عملاً زمینه تبرئه اش فراهم شود. او با رندی سخن می گفت و مبهم پیش می رفت تا این که نجاریان و طباطبایی نژاد روی خط آمدند و گفته هایشان باعث شد تا نیک نژاد از مواضعش عقب نشینی و تأیید کند که بدون ثبت قرارداد، رقم های کلانی دریافت کرده و به تعهداتش مبنی بر آوردن سرمایه گذار خارجی و بازیگر و عوامل خارجی نیز عمل نکرده است.

حتی تکلیف این که مالکیت پروژه متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد است یا اسی نیک نژاد، مشخص نشد و این شخص با ابهام کار خود را پیش برد تا در پایان تنها اتفاقی که در این برنامه رخ داده باشد، طرح یک سلسله ادعا از سوی نیک نژاد باشد و بیان این مهم که او در سفر به نیویورک با شمقدری دیدار کرده و زمینه ساخت این فیلم در همان سفر فراهم شده که حرف های بسیاری با خود دارد.

با این حال آنچه از روند این برنامه ـ که حکم مونولوگی در راستای تبرئه این کارگردان داشت ـ تأسف آور تر بود، اشاره نشدن به پیشینه این کارگردان در هالیوود است. گبرلو در اظهاراتی عجیب، تنها به معدود تولیدات نیک نژاد همچون پاییز صحرا پیش از ترک ایران اشاره و ادعا نمود وی برای تحصیل به ایالات متحده رفته و سه دهه ساکن آمریکا بوده و دقیقاً اشاره نکرد او در آمریکا چه فعالیتی داشته است !

در واقع مسأله اساسی اینجاست که این پرسش را درباره صلاحیت نیک نژاد برای سپردن پروژه هشت میلیاردی به او با تردید جدی مواجه می سازد و حتی او را در میان چهره هایی قرار می دهد که صلاحیت حضور در روی آنتن را (با استانداردهای تلویزیون) ندارند.

واقعیت این است که اسی نیک نژاد پس از قطع همکاری با تلویزیون و سفر به آمریکا و در سال های حضور این کشور، کارنامه چندان درخشانی نداشته و اگه سبقه ای نیز داشته که قابلیت دفاع داشته با کارنامه بعدش اش، بسیار کمرنگ ساخته است. او از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ در پروژه هایی مدیرتولید، تهیه کننده اجرایی و. بوده که در طبقه بندی معمول اروتیک به شمار می روند و ساختارشان کاملاً مستهجن است و در این سال ها به جز حضور در چنین مجموعه هایی، فعالیت دیگری نداشته و از وی پس از سال ۲۰۰۳ نیز اساساً همین نوع فعالیت سینمایی نیز ثبت نشده است!

<<دریای سیاه 213>>، <<ن شبWomen of the Night>>، <<شرم، شرم، شرم Shame, Shame, Shame>>، <<مکانی به نام حقیقت A Place Called Truth>>، <<دفتر خاطرات کفش قرمزیRed Shoe Diaries>>، آثار مستهجنی است که در کسوت های اشاره شده نیک نژاد با آنها همکاری داشته و به عنوان سوابق نیک نژاد در بانک اطلاعات نیویورک تایمز و IMDB ثبت شده و متأسفانه آنچنان آکنده از داستان ها و صحنه های اروتیک است که قابل توصیف نیست؛ اما ظاهراً وقتی شخصی قرار است حمایت شود، سوابق کاری وی، چندان مهم نیست و می توان میلیاردها تومان بیت المال را دست او دادzwj;!

با این حساب شاید بتوان نیک نژاد را نخستین شخصی دانست که با چنین سوابقی پیش از این به تلویزیون آورده شده و دوباره حضور شب گذشته تکرار شده است. <<تابناک>> برای انتشار بخشی از فیلم های درخشان نیک نژاد، معذوریت شرعی و قانونی و حتی از انتشار ترجمه داستان این آثار نیز شرم دارد؛ اما اگر مسئولان محترم تلویزیون گمان می کنند کارنامه این شخص قابل دفاع است، تابناک آماده تقدیم این فیلم و سریال ها برای پخش در تلویزیون است، چرا که این اعتقاد وجود دارد اگر نیک نژاد صلاحیت حضور در برنامه زنده رسانه ملی را دارد، هیچ شخصی شایسته ممنوع التصویری نیست!

به واقع آنچه پیش از همه هزینه های <<لاله>> محل بحث است، بی کفایتی مدیران وقت در سپردن پروژه ای با این ابعاد به شخصی است که چندین سال در هالیوود بی شغل بوده و پیش از آن نیز تنها سابقه اش در آمریکا به تولید همان محصولات فوق فرهنگی (!) خلاصه می شود و از آخرین کارگردانی اش سال هاست که می گذرد. اگر چنین اتفاقی در دوره مدیریت دولت های پیش از دولت دهم و نهم و یا دولت کنونی رخ داده بود، چه اتفاقاتی که رخ نمی داد و حال این چه سکوتی است که درباره این فاجعه حکمفرما شده است؟! آیا حق، خودی و غیرخودی دارد؟!

سوای فاجعه مالی که در این پروژه رخ داده، آیا همین سوابق کارگردان اثر کفایت نمی کند تا پروژه را تعطیل کرد و در پی جبران خسارت های وارده حتی از راه پیگیری قضایی و ضبط اموال مدیران مقصر در این پروژه برآمد؟ آیا منطقی است که چند میلیارد تومان و حتی چند صدمیلیون تومان دیگر بابت چنین شخصی و چنین پروژه ای هزینه کرد؟ آیا می توان در آن دنیا برای یک ریال از این نوع هزینه کرد بیت المال، پاسخگو بود؟

کامبیز دیرباز در برنامه هفت

مصطفی زمانی در برنامه هفت

حضور سوال برانگیز در برنامه هفت

نیک ,نژاد ,پروژه ,حضور ,های ,برنامه ,نیک نژاد ,که در ,است که ,پیش از ,این شخص

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


fanooskhialp BitXurd frektaltecsib معرفی کالا فروشگاهی کار و فناوری نیمه اول متوسطه #کوهنوردان_آزادصفه Brandon's collection wwhyukaa faslekhazanvk maharathayema